PDA

Visualizza versione completa : Yas Noguchi lascia Sega

Schubert
31-05-2012, 19.04.33
Io sinceramente non lo conosco, comunque riporto la notizia:

Yas Noguchi is the Senior Producer who was responsable for bringing over Yakuza 4 and Yakuza: Dead Souls. He also worked on Sonic Generations. Sad day for Yakuza fans, as today is his last day at SEGA. Yeah, doesn’t look very good for Yakuza 5, at least to me. But you never know. If you want to say your goodbyes, you can post them here.
Hit the jump to see his goodbye post.

To everyone here on the SEGA/Yakuza forums,

Today is my last day here at SEGA.

I’ve had the honor and privilege of working with the Yakuza Team on bringing Yakuza 4 and Yakuza: Dead Souls to the West. I am happy I was able to present their vision of those games as they originally intended it.

I also had the honor and privilege of working with the Sonic Team on making Sonic Generations PS3/XB360last year as the game’s Senior Producer for the West. The project meant a lot to me, as the game also represented the 20th Anniversary celebration of Sonic, our company’s awesome blue mascot.

I’m also grateful to everyone at SEGA West who worked with me to bring those games to you.

I am sad to leave the company, but I know I leave things in good hands. My colleagues will continue to bring Japan-developed SEGA games to the West with the love and care they deserve.

Thank you for your support!

Yas Noguchi

Yas Noguchi – Senior Producer at SEGA West leaves the company | SEGAbits (http://segabits.com/blog/2012/05/25/yas-noguchi-senior-producer-at-sega-west-leaves-the-company/)

sharkone
31-05-2012, 19.08.28
Brutta perdita secondo me, ne avevamo parlato nel topic sulle perdite economiche di Sega.
O almeno stanno segando tutte le persone responsabili della localizzazione/packaging ecc dei giochi. Vedremo quanto resterà della Sega retail. Credo pochissimo.

Schubert
31-05-2012, 19.18.08
Ah mi era sfuggito. Ma era un membro storico? Vedo che citano tutti giochi recenti.

Toshihiro90
31-05-2012, 19.45.19
Ah mi era sfuggito. Ma era un membro storico? Vedo che citano tutti giochi recenti.

Mi sembra che sia stato assunto pochi anni fa,però dobbiamo ringraziare lui se Yakuza è arrivato da noi da quanto ho capito......ho paura per il 5 a questo punto :look:

sharkone
31-05-2012, 20.04.27
Sì in realtà c'era da pochissimo, però come avevano "promesso" stan segando tutto quel settore lì. Non promette niente di buono per la localizzazione dei giochi. Riguardo Yakuza a questo punto anche considerando l'assenza all'E3 inizio a temere il solito calvario per vedere il 5 da noi.

City Hunter
01-06-2012, 13.50.47
Come già detto nell'altro topic, è una grossa perdita, basta vedere la differenza di cura tra yakuza 3 dove non c'era e yakuza 4.
E' riuscito a far arrivare anche Dead Souls (ovviamente non sarà solo merito suo però...) ed era l'unico che ancora lasciava una porta aperta per il Kenzan.

A qeusto punto si, credo che si tonerà al classico calvario degli Yakuza del "chissà quando e se arrivano" e dire che ne eravamo finalmente usciti :(